Rămâi conectat

Administrație

Pentru că se produce mai mult gunoi decât s-a stabilit inițial, administrația locală din Zlatna a decis creșterea taxei de salubritate de la 4 la 6 lei/persoană

zlatnainfo.ro

Publicat

în

Consiliul Local al oraşului Zlatna, judeţul Alba întrunit în şedinţă publică extraordinară a aprobat majorarea taxei de salubrizare de la 4 lei / persoană / lună la 6 lei / persoană / lună.

Printr-o adresă înregistrată la Primăria oraşului Zlatna societatea S.C. A&B SALUBRIS S.R.L. a informat că va proceda la majorarea tarifelor pentru servicii de salubrizare.

În conformitate cu Contractul de delegare de gestiune, înregistrat la Primăria oraşului Zlatna, modificarea/ajustarea tarifelor poate fi solicitată numai după un an (12 luni) de derulare a contractului sau ca urmare a adăugirii unui nou element de cost în structura tarifului sau majorării cu peste 5% a unui element existent în structura tarifului. S.C. A&B SALUBRIS S.R.L. solicită aprobarea modificării tarifului de colectare a deşeurilor menajere de la populaţie începând cu data de 1.09.2019 și a argumentat modificarea de preţ pentru următoarele considerente: numărul de persoane identificate şi care achită contravaloarea serviciilor este de 3.400 persoane; cantitatea de deşeu colectată (medie lunară 100 de tone) de pe raza oraşului Zlatna, raportată la numărul de persoane identificate este cu mult mai mare decât coeficientul de producere de deşeu pe membru de familie; la semnarea contractului s-a constatat o deficienţă în stabilirea preţului şi de comun acord s-a stabilit ca după 2 luni de la derularea contractului se va majora preţul de la 4,00 lei / persoană / lună la 6,00 lei / persoană / lună.

Publicitate
Un comentariu

Un comentariu

  1. Avatar

    balazsfi

    09.11.2019 la 13:39

    da frumos o publicati an 9.11 2019 si tasxa sa taxat din lunile a 9 si a10 la 6 fara tva

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Investiție de peste 6 milioane de lei în modernizarea și reabilitarea străzii Valea Morilor, din Zlatna

zlatnainfo.ro

Publicat

în

Strada Valea Morilor, situată în intravilanul orașului Zlatna, va fi modernizată. Primăria Zlatna a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru proiectare, verificare tehnică, asistență tehnică și execuție lucrări pentru obiectivul ”Îmbunătățirea calității vieții în orașul Zlatna”, Componenta B – ”Reabilitare strada Valea Morilor, oraș Zlatna, jud. Alba”. Valoarea totală estimată a investiției este de 6.120.827,08 lei, fără TVA.

Necesitatea acestui proiect a apărut in ideea unei amenajării corespunzătoare a zonelor care sa deservească rezidentii zonelor, atat prin mijloacele auto cat si pietonale. Starea avansata de degradare a suprafețelor carosabile si lipsa spatiilor pentru circulația bicicletelor si a pietonilor, conduce la nesiguranța si punerea in pericol a pietonilor si celorlati participant la trafic.

Asigurarea unor căi de acces corespunzătoare către locuințe, conduce la o locuire adecvată, fapt care reprezintă adesea o pre-condiție pentru exercitarea multor altor drepturi fundamentale de care trebuie să beneficieze orice individ. Pentru cei care nu au condiții de locuire adecvate sau o locuință, este aproape imposibil să-și valorifice potențialul ca membri activi ai societății, cum ar fi să aibă o slujbă sau să-și îngrijească copiii. Cu alte cuvinte, asigurarea accesului la locuire decentă reprezintă fundamentul realizării unei societăți echitabile în care fiecare individ poate să aibă un rol activ.

Proiectul propus pentru implementarea are în vedere reabilitarea/modemizarea următoarelor sectoare de drum:

Strada Valea Morilor de la km 0 + 000 la km 0 + 2350
Strada Valea Morilor I de la km 0 + 000 la km 0+190
Racord strada I.L. Caragiale de la km 0 + 000 la km 0 + 010
Racord str. Mihai Eminescu de la km 0 + 000 la km 0 + 025
Racord str. Ciprian Porumbescu de la km 0 + 000 la km 0 + 025
Racord str. Crisan de la km 0 + 000 la km 0 + 025
Racord str. Ion Creanga de la km 0 + 000 la km 0 + 025
Racord str. Zorilor de la km 0 + 000 la km 0 + 025
Racord str. Valea Ponienii de la km 0 + 000 la km 0 + 025

Realizarea acestei investii, constituie un pas important în modernizarea infrastructurii publice de bază din orașul Zlatna, reprezentând pentru Primăria orașul Zlatna, o țintă importantă în scopul atingerii performanței serviciului public, precum și pentru respectarea de către acesta a celor două responsabilități majore asumate: ridicarea standardului de viata a locuitorilor orașului, respectiv protejarea mediului.

Citește mai mult

Administrație

Investiție de peste 3 milioane de euro pentru construcția unui Centru Cultural și reabilitarea unei străzi din Zlatna

zlatnainfo.ro

Publicat

în

Cel mai mare proiect european, finanțat în ultimii zece ani la Zlatna prin Programul Operațional Regional 2014-2020, a fost semnat azi la sediul Agenției pentru Dezvoltare Regională CENTRU din Alba Iulia, în prezența președintelui Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel.

Edilul șef al urbei de pe Ampoi, primarul Silviu Ponoran, a subliniat importanța investițiilor pentru creșterea calității vieții cetățenilor, prin construirea Centrului Cultural Multifuncțional și reabilitarea străzii Valea Morilor, iar Simion Crețu, directorul general ADR Centru, a vorbit despre importanța fondurilor europene gestionate de Agenție la nivel regional, prin Programul REGIO.

Cererea de finanțare cu titlul ”Îmbunătățirea calității vieții în orașul Zlatna” se încadrează în Axa Prioritară 13 a Programului Operațional Regional REGIO 2014-2020, unde se alătură celorlalte 17 contracte semnate pe această axă, prin care comunitățile mai mici din Regiunea Centru beneficiază de investiții socio-edilitare în valoare totală de peste 72 milioane euro. Odată cu semnarea acestui proiect, orașul Zlatna beneficiază de proiecte de investiții europene în valoare totală de peste 7,5 milioane euro.

Cererea de finanțare pentru realizarea unui Centru Cultural Multifuncțional în fosta Casă de Cultură a orașului Zlatna și pentru îmbunătățirea infrastructurii de pe strada adiacentă acestui obiectiv are o valoare totală de peste 16,6 milioane lei (peste 3,5 milioane euro), finanțarea fiind acordată prin Prioritatea de investiții 13.1, dedicată sprijinirii regenerării orașelor mici și mijlocii, pentru îmbunătățirea calității vieții populației, cu resurse alocate de Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul REGIO 2014-2020. Edilii din Zlatna estimează că mai mult de 8.000 de oameni vor beneficia direct de această investiție, începând cu decembrie 2023, când lucrările vor fi încheiate.

”Investițiile în domeniul social-edilitar în orașele mici și cu resurse limitate sunt mai mult decât necesare. Fără sprijinul fondurilor europene nu s-ar fi putut realiza aceste investiții, deoarece nici localitățile și nici județul nu dispun de sume atât de mari pentru a acoperi toate nevoile de dezvoltare. Discutam cu partenerii noștri din ADR Centru și putem afirma acum că oamenii din Blaj, Cugir, Ocna Mureș, Teiuș și Zlatna și în curând și cei din Abrud vor beneficia de facilități moderne, pregătite de edili și finanțate prin această Axă Prioritară 13, care în urmă cu 10-12 ani nici nu exista și care oferă fonduri europene pentru comunitățile mai mici. Noi cooperăm foarte bine în județ cu administrațiile care înțeleg să fie performante și să pregătească proiecte pentru dezvoltare, pentru creșterea calității vieții tuturor cetățenilor. Consiliul Județean Alba va sprijin necondiționat toate inițiativele din Țara de Piatră, pentru a crea aici un pol de dezvoltare și pentru a dovedi moților că suntem aproape de nevoile lor”, a declarat domnul Ion Dumitrel, Președintele CJ Alba.

Obiectivul general al proiectului ”Îmbunătățirea calității vieții în orașul Zlatna” îl constituie creșterea condițiilor de trai ale cetățenilor din orașul Zlatna si asigurarea accesului la servicii de calitate, prin construirea unui centru cultural multifuncțional, cât si prin îmbunătățirea infrastructurii urbane locale. Astfel, până în trimestrul IV din anul 2023 va fi construit Centrul Cultural Multifuncțional, va fi reabilitată strada Valea Morilor, pentru îmbunătățirea infrastructurii fizice de bază din imediata vecinătate a Centrului Cultural, va fi reabilitat sistemul de iluminat public în zonă, pentru utilizarea eficientă a resurselor, prin utilizarea corpurilor de iluminat LED, și vor fi amenajate grupuri sanitare publice, pentru persoane cu dizabilități, în vederea adaptarea infrastructurii pentru a fi utilizată și de către persoanele cu nevoi speciale.

”Dacă vă aduceți aminte, la sfârșitul anului trecut vorbeam despre acest proiect și atunci, ca și în ultimii 10-15 ani, am spus și am repetat că vom face tot posibilul să stopăm exodul din această zonă, care poate oferi Regiunii Centru și întregii țări un exemplu în ceea ce privește evoluția sustenabilă. Noi, la Zlatna, am pregătit proiecte în valoare totală de peste 130 milioane euro în ultimii ani și unele sunt finanțate din fonduri europene, altele prin PNDL, cum a fost cazul Liceului ”Corneliu Medrea”, iar pentru altele am utilizat resurse proprii. Vrem să oferim condiții de trai tot mai bune pentru cetățenii din Zlatna. Vom dovedi faptul că și în orașele medii sau mici se utilizează eficient pârghia parteneriatului și rezultatele sunt vizibile pentru comunitate. În plus, avem speranțe foarte mari și încredere că foarte curând vom finanța proiecte de dezvoltare la nivelul întregului areal al Munților Apuseni, prin Asociația Moții Țara de Piatră, ce va implementa un program-pilot în viitoarea perioadă pentru absorbția fondurilor europene. Această Asociație de Dezvoltare are scopul de a dezvolta socio-economic zona Apusenilor, a tuturor localităților din cinci județe: Alba, Arad, Bihor, Cluj și Hunedoara și nu voi face niciun rabat până când demersurilor noastre nu vor avea rezultate concrete în atragerea de Investiții Teritoriale Integrate (ITI) în această zonă”, a declarat domnul Silviu Ponoran, primarul din Zlatna.

Prin Programul Operațional Regional 2014-2020, în orașul Zlatna se vor atrage în total peste 7,5 milioane euro. În acest moment sunt în diferite stadii de execuție proiectele de modernizare a Spitalului din oraș și de transformare a clădirii fostei Primării în centru social, inițiative a căror valoare totală depășește 1,5 milioane euro. La aceste proiecte se adaugă investițiile pentru reabilitarea școlii gimnaziale ”Avram Iancu”, în valoare de aproape 2,5 milioane euro. Orașul Zlatna investește și fonduri publice guvernamentale – peste 14 milioane lei – pentru reabilitarea Liceului ”Corneliu Medrea”, lucrările de modernizare fiind aproape încheiate, în timp ce acum se asigură dotările necesare unui proces didactic de calitate superioară.

La nivel regional sunt în implementare în acest moment 18 proiecte în cadrul Axei Prioritare 13 a Programului REGIO, inclusiv cel din Zlatna, a căror valoare totală este de peste 340 milioane lei, adică mai mult de 72 milioane euro. Șase dintre aceste proiecte sunt din județul Alba – din localitățile, Blaj, Cugir, Ocna Mureș, Teiuș și Zlatna – cu o valoare totală de peste 122 milioane lei (aproximativ 26 milioane euro). La acestea se vor adăuga și alte proiecte, ca urmare a celor încă 20 de cereri de finanțare pe această axă, aflate în proces de selecție și pre-contractare.

”Și acest proiect se adaugă inițiativelor administrației locale din Zlatna, care va atrage pentru comunitatea locală, până în 2023, fonduri REGIO foarte importante pentru dezvoltare. Anii de după 1989 au fost foarte dificili pentru acest oraș, dar acum multe străzi din oraș sunt complet modernizate, construcția spitalului merge bine, iar fosta Primărie devine un centru social modern. Folosind resursele locale și guvernamentale, Zlatna este singurul oraș din județ și printre puținele din țară care a reușit să-și reabiliteze vechiul liceu, la care nu s-au mai făcut reparații de peste 4 decenii. Utilizând judicios fondurile europene pe care le gestionează ADR Centru, edilii sunt degrevați de anumite cheltuieli, putând să investească fondurile locale în alte necesități ale comunității.

Din păcate, anumite zone montane, urbane și rurale, din arealul Apusenilor au rămas în urma altor zone din România și găzduiesc populație relativ săracă și îmbătrânită, iar accesul la serviciile publice, infrastructură, oportunități economice și legăturile la noi piețe sunt reduse. Dar, din fericire, tot de aici, din Zlatna, a pornit inițiativa Investițiilor Teritoriale Integrate, care este legiferată și care credem că va duce la o mai bună valorificare a potențialului natural, cultural, patrimonial din Apuseni. Vom susține inițiativele autoritățile publice locale care merg pe modelul de la Zlatna, în folosul cetățenilor și pentru a asigura o dezvoltare regională sustenabilă”, a declarat domnul Simion Crețu, director general ADR Centru.

Citește mai mult

Administrație

Investiție de peste 130.000 lei în achiziția unui ascensor de persoane și a unui lift de serviciu, pentru cladirea în care va funcționa Spitalul orășenesc Zlatna

zlatnainfo.ro

Publicat

în

Primăria orașului Zlatna a lansat astăzi, 23 februarie 2021, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru achiziție și montaj Ascensor persoane și Montcharge ”Reabilitare și modernizare clădire Spital Oraș Zlatna”. Valoarea totală a investiției este de 132,000 lei, fără TVA.

Având în vedere lucrările de reabilitare și modernizare a clădirii spitalului propuse spre a fi executate, în proiectul tehnic s-a prevăzut amplasarea unui lift de serviciu (montcharge) în zona pregătire hrană și servirea mesei și amplasarea unui ascensor în vederea asigurării transportului persoanelor. Liftul de persoane va fi utilizat și pentru transportul pacienților cu targa.

Spitalul Orăşenesc Zlatna a fost închis de Ministerul Sănătăţii în anul 2011, alături de mai multe unităţi medicale din ţară, fiind transformat, ulterior, în centru de permanenţă. Prin reabilitarea şi modernizarea clădirii existente, situată pe strada Horea, nr. 1, se doreşte aducerea spaţiului medical la standardele actuale de funcţionare, conform legislaţiei în vigoare.

Clădirea spitalului a fost construită în anul 1731, având o suprafaţă totală de 843 mp şi forma literei „L”. Construcţia a avut iniţial un regim de înălţime S+ P + E, însă de-a lungul timpului la nivelul subsolului s-au realizat lucrări de umplutură, astfel că în prezent are un regim de înălţime de P + E. Pereţii sunt realizaţi din zidărie de cărămidă plină şi au grosimi cuprinse între 20 şi 100 de centimetri, iar ca liant s-a folosit un mortar de var. Lucrările care vor fi efectuate în cadrul contractului vizează aducerea acestei clădiri la standarde moderne. Spitalul va avea o suprafaţă construită desfăşurată de 1.643,02 mp şi va beneficia de un număr de 10 locuri de parcare, în incinta terenului.

Citește mai mult

Administrație

Lucrări de amenajare a Râului Ampoi și a afluenților acestuia precum și a podurilor și podețelor de acces pentru cetățenii din Zlatna

zlatnainfo.ro

Publicat

în

AGENȚIA PENTRU PROTECȚIA MEDIULUI ALBA a dat undă verde pentru lucrări de amenajare a râului Ampoi și a afluenților săi în zona orașului Zlatna, râul Ampoi și afluienții Valea Trâmpoiele, Valea Vâltori, Valea Mică, Valea Galați, Valea Feneș, din județul Alba.

Viiturile repetate de pe râul Ampoi și de pe afluenți au produs inundații, eroziuni puternicea malurilor, modificarea continuă a albiilor cursurilor de apă, distrugerea podurilor și podețelor de acces.

Având în vedere cuantumul pagubelor înregistrate și posibilitatea producerii unor noi pagube, lucrările de amenajare a albiei râului Ampoi și a afluenților săi din zona orașului Zlatna sunt necesare și oportune.

Proiectul prevede: reamenjarea unui număr de 41 poduri și 52 podețe de acces riverani și punerea în siguranță a podurilor RV 3 (Bloria) și RV 4 de pe pârâul Trâmpoiele prin execuția unei apărări de mal.

Podurile și podețele de acces riverani vor fi amplasate în albia minoră a râurilor Ampoi Trâmpoiele, Vâltori, Valea Mică, Galați și Feneș, pe terenuri proprietate astatului în administrarea A.N.A.R.

Toate construcțiile vor avea aceeași soluție construcțivă, diferă doar dimensiunile: infrastructură din beton iar suprastructura alcătuită din grinzi monobloc joantive cu armătură preîntinsă aderentă; racordurile cu terasamentele sunt prevazute cu aripi monolite din beton armat.

În funcție de înălțimea grinzilor prefabricate utilizate cele 41 poduri pot fi grupate în 3 categorii constructive:

  • Poduri cu suprastructura realizată cu grinzi din beton armat monobloc cu secțiunea I având h=0,93m și L=21m: podurile RV1 (Valea Mică) și RV2 (Pătrângeni) pe râul Ampoi aval Zlatna
  • Poduri cu suprastructura realizată cu grinzi din beton armat monobloc cu secțiunea I având h=0,80m și L=16m sau L=18m: Podurile RV1 și RV3 L=16m Râu Ampoi,amonte Zlatna, aval priză și RV2 și RV4 L=18m Râu Ampoi, amonte Zlatna, aval priză
  • Poduri cu suprastructura realizată cu grinzi din beton armat cu secțiunea I având h0,42m și L=6m; 8m; 10m sau 12m: Podurile: RV1÷RV5, RV7÷RV11L= 10m Râul Ampoi, amonte Zlatna amonte priză; RV13 L= 8m Râu Ampoi, amonte Zlatna amonte  priză RV1÷RV7 L= 8m Râu Trâmpoiele; RV1÷RV3 L= 12m Râu Vâltori; RV1÷RV9 L= 6m Valea Mică; RV1÷RV3 L= 10m Râu Galați;RV1÷RV2 L= 10m Râu Feneș.

Pentru accesul riveranilor în propriile gospodării a fost stabilită realizarea unui număr de 52 podețe de acces care se vor executa pe râurile Feneș, Vâltori, Galați și Valea Mică.

Podurile RV3 și RV4 se vor realiza în marginea estică a satului Trâmpoiele, primul pentru a asigura accesul în cartierul Bloria iar al doilea pentru circulația oamenilor, vehicolelor și animalelor în interiorul localității.

Citește mai mult

Administrație

Orașul Zlatna intră în scenariul roșu. Vezi hotărârea CJSU Alba

zlatnainfo.ro

Publicat

în

Luând în dezbatere rata de incidență a cazurilor de COVID–19 pentru perioada 30.11.2020 – 13.12.2020, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba.

În temeiul:

Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;
O.U.G. nr. 192/05.11.2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 55/2020;

H.G. nr. 1065/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 decembrie 2020;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 14.12.2020,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1. (1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Zlatna, Lupșa și Săliștea, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 este de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 15.12.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății;

b) Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;

c) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

d) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc);

e) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

f) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

g) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:
– deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
– deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
– deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
– deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

h) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

i) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

l) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

m) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

n) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

o) instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Art. 2. (1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Sălciua, Șibot și Blaj, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 15.12.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății;

b) Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

c) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

d) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

e) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

f) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

g) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:
– deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
– deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
– deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
– deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

h) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2300 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2300 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

n) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.
(3)Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Art. 3. La nivelul unităților administrativ-teritoriale Bucium, Daia Română, Horea și Jidvei, unde s-a înregistrat un trend descrescător a ratei de incidență, fiind înregistrate sub 1,5 cazuri de îmbolnăvire cu noul coronavirus SARS-COV-2, la 1000 de locuitori, începând cu data de 15.12.2020, ora 0000, încetează aplicarea măsurilor stabilite pentru diminuarea riscului, prin Hotărârile CJSU Alba, nr. 88 din 08.12.2020, nr. 85 din 04.12.2020, nr. 84 din 03.12.2020, respectiv nr. 88 din 08.12.2020.

Art. 4. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 5. Prezenta Hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, UAT- ului menționat la art. 1, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Politică

Știrea ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

Articole Similare

zlatnainfo, stiri zlatna, informatii zlatna