Rămâi conectat

Învățământ-Cultură

Liceul „Corneliu Medrea”, Școala Gimnazială „Avram Iancu” și celelalte structuri de învățământ din Zlatna, au derulat programul educațional „Școala Altfel”

zlatnainfo.ro

Publicat

în

Liceul „Corneliu Medrea”, Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Zlatna și celelalte structuri de invățământ arondate din zonă, săptămâna trecută, programul educațional „Școala Altfel”.

Elevii din Zlatna împreună cu profesorii lor, au desfășurat activități specifice programului, atât la nivel de clasă cât și activități pe școală cum ar fi:

– Întâlnire cu poetul Marcel Vișa a claselor a IX-a si a X-a ,în timpul căreia s-au recitat și citit poezii ale poetului invitat, după care elevii au citit și ei creații lirice propri, au discutat deschis cu Dl. Marcel Vișan impresii despre textele citite. (prof. coordonator Rof Elena)

– Sesiune de dezbateri cu elevii claselor de liceu pe subiecte actuale problematice cum ar fi: ” Școala ne pregătește pentru viață”, „Bullyingul și hărțuirea în mediul școlar” (prof. coordonator Lupsa Anca)- Elevii claselor a VIII-a au primit vizita  Dnei. psiholog  Georgeta Iusca din cadrul Primăriei Zlatna care a susținut acțiuni de consiliere și informare pe tema și ideea „De la copilărie la adolescență”. (prof. coordonator Olălău Odetta)

– Concurs de „Treasure Hunt”  la Liceul „Corneliu Medrea” Zlatna  – concursul a presupus găsirea a 15 comori amplasate pe teritoriul administrativ al Zlatnei în zone simbolice  prin rezolvarea unei ghicitori iar echipele înscrise trebuiau să-și facă o poză tip selfie la fiecare post descoperit. Câștigători au fost cei care au descoperit cele mai multe comori timp de 4 zile iar la final primele trei locuri au fost premiate cu diplome și trofee. (prof. coordonatori Nechita Paul si Dani Marton)

– Tot in această perioadă la Liceul „Corneliu Medrea” Zlatna s-au organizat ateliere de hand-made (prof. coordonatori Rusan Mirela si Morar Petronela) și picturi de icoane pe sticlă (prof. coordonator Negrea Emilia)

– În data de 25 octombrie 2017 Liceul „Corneliu Medrea” a organizat Balul Bobocilor ca activitate în timpul programului de școală, cu tema principală ” Festivalul Muzicii”, elevii avand 7 echipe participante care au fost supuse unor probe amuzante, 5 la numar: proba de interpretare personală pe muzică, proba de ghicit ingrediente alimentare legați la ochi, proba de ghicit cuvântul având căști pe urechi, proba de creare versuri cu anumite cuvinte și apoi interpretate pe diverse stiluri muzicale și o probă practică de rezolvare a unor jocuri de perspicacitate și logică într-un timp limitat. Pe langă aceste probe, în timpul balului au avut loc momente de cântece folk la chitară, cântece populare interpretate la saxofon și acordeon, prezentare de modă, o scenetă pusă în practică de Trupa de Teatru „Amalgam” a liceului cu titlul „Eu și modelul meu”. Câștigătorii Balului au primit premii oferite de sponsorii locali: Florăria Moguț și Salon Diana (prof. coordonatori Rusan Mirela, Negrea Emilia si Lupșa Anca)

– La Școala Gimnazială „Avram Iancu” Zlatna și Școala Gimnazială Feneș, clasele mici au avut o activitate comună numită ” Colțul Toamnei” în care cei mici au adus fructe și legume, frunze și au amenajat un colț cu tema toamnei și bucurille ei. (prof. coordonatori învățătoarele claselor primare, prof. Druță Alina)

– La Clasa a V-a A de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” s-a realizat activitatea cu tema „Halloween” în care copiii s-au costumat și au interpretat personaje specifice sărbătorii. (prof. coordonator Cernușcă Simona)

– Crucea Roșie Filiala Alba a fost prezentă la Școala Gimnazială cu o activitate de demonstrație de prim ajutor și informații despre ce inseamnă a face voluntariat. (prof. coordonator Ursaleș Iuliana)

– Nu în ultimul râ​​​​​​​​​​​​nd, la Școala Gimnazială „Avram Iancu” Zlatna s-au desfășurat excursii cu elevi din diferite clase la Sighișoara-Domeniul Daneș, la Hunedoara-Deva și la Parcul Dendrologic și De aventuri din Alba Iulia.(prof. coordonatori Ursaleș Iuliana, Petraș Larisa, Ciur Simona, Lupșa Eugenia, inv. Țein Liliana, inv. Morar Elena)

Conducerea Liceului „Corneliu Medrea” Zlatna mulțumește tuturor cadrelor didactice pentru implicare și dedicare.

Constantin Roman,
Liceul ”Corneliu Medrea” Zlatna​


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Zlatna Info și pe GOOGLE NEWS


Învățământ-Cultură

TESTE de ANTRENAMENT Evaluare Națională 2023 din anii trecuți | zlatnainfo.ro

zlatnainfo.ro

Publicat

în

TESTE de ANTRENAMENT Evaluare Națională 2023 și anii trecuți, la română și matematica pentru elevii de clasa a 8-a | zlatnainfo.ro

Pentru a fi pregătiți pentru Evaluarea Națională 2023, elevii ar trebui să știe că examenul va fi format din două probe scrise și o probă orală, la care vor fi evaluate abilitățile lor la Limba și literatura română, Matematică și Limba și literatura maternă.

De asemenea, este important să rețină că notele obținute la Evaluarea Națională vor fi folosite pentru admiterea în liceu. În funcție de notele obținute, elevii pot fi admisi în liceul dorit sau nu. Prin urmare, este important să se pregătească în mod corespunzător pentru examen.

Vezi aici: Subiecte EVALUARE NAȚIONALĂ

Pentru a se pregăti, elevii ar trebui să ia în considerare următoarele sfaturi:

– Studiați materiile și utilizați resurse suplimentare, precum manualele școlare și ghidurile de studiu.

– Învațăți să gestionați timpul eficient, astfel încât să puteți răspunde la toate întrebările din timpul alocat.

Citește și: Modele de SUBIECTE la Evaluarea Națională din anii trecuți

– Faceți exerciții practice și teste de antrenament pentru a vă familiariza cu formatul examenului și pentru a vă consolida cunoștințele.

– Aveți grijă de sănătatea voastră fizică și mentală, astfel încât să puteți fi în cea mai bună formă în timpul examenului.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Zlatna Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învățământ-Cultură

Modele de SUBIECTE la BACALAUREAT din anii trecuți | zlatnainfo.ro

zlatnainfo.ro

Publicat

în

BACALAUREAT 2023: Modele de SUBIECTE și BAREME, la română, matematică și proba la alegere | zlatnainfo.ro

Examenul de Bacalaureat este un examen național final, care se susține de către elevii de liceu în România.

Acesta reprezintă un moment important în viața tinerilor, fiind o confirmare a cunoștințelor acumulate de-a lungul anilor de studiu, dar și o poartă de intrare în învățământul superior.

Vezi: Modele de SUBIECTE la BACALAUREAT

În acest articol, vom discuta despre examenul de Bacalaureat în general, cum este structurat și ce trebuie să știi pentru a-l lua cu brio.

Structura examenului

Examenul de Bacalaureat este format din trei probe obligatorii și o probă la alegere, fie din domeniul matematică-informatică, științele naturii sau filologie.

Cele trei probe obligatorii sunt:

  1. Proba scrisă la Limba și Literatura Română – această probă are loc în prima zi de examen și constă într-un subiect care conține un text literar sau non-literar și trei cerințe de analiză și interpretare. Această probă are o pondere de 50% în nota finală.
  2. Proba scrisă la o disciplină de profil – această probă are loc în a doua zi de examen și constă într-un subiect la una dintre materiile studiate în clasele a XI-a și a XII-a, în funcție de profilul liceului (matematică-informatică, științele naturii sau filologie). Această probă are o pondere de 30% în nota finală
  3. Proba orală la Limba și Literatura Română – această probă are loc în ultima zi de examen și constă într-o prezentare a unui text studiat în cadrul programelor școlare, urmată de o discuție cu profesorii evaluatori. Această probă are o pondere de 20% în nota finală
  4. Proba la alegere constă într-un subiect la una dintre materiile studiate în clasele a XI-a și a XII-a, care poate fi ales din domeniul matematică-informatică, științele naturii sau filologie. Această probă are o pondere de 30% în nota finală și poate fi susținută atât în forma scrisă, cât și în cea orală.

Citește și: Modele de SUBIECTE la Evaluarea Națională din anii trecuți

Sfaturi utile pentru a trece examenul de Bacalaureat

  1. Învață să citești cu atenție – Multe dintre subiecte sunt formulate într-un mod complicat și cu multiple întrebări, așa că trebuie să înveți să citești cu atenție și să înțelegi exact ce se cere în fiecare cerință.
  2. Învață să formulezi un răspuns coerent – Indiferent de proba la care susții examenul, este important să înveți să formulezi un răspuns coerent și argumentat. Nu te limita la a scrie doar răspunsuri scurte sau la a enumera fapte și teorii, ci încearcă să argumentezi și să dezvolți cât mai mult fiecare idee.
  3. Încearcă să înveți notiuni din toate domeniile – Chiar dacă te simți mai încrezător într-un anumit domeniu, nu uita că vei avea de ales o probă la alegere, așa că încearcă să înveți câte ceva din toate domeniile pentru a avea mai multe opțiuni la examen.
  4. Fii pregătit pentru proba orală – Probabil cea mai stresantă probă a examenului, proba orală la Limba și Literatura Română necesită pregătire și încredere în sine. Încearcă să înveți cât mai multe despre textul pe care îl prezinți și să te gândești la cât mai multe întrebări posibile, astfel încât să fii pregătit pentru orice.
  5. Fii atent la ortografie și la gramatică – Chiar și cele mai bune idei și argumente pot fi discreditate de greșeli gramaticale sau de ortografie. Încearcă să fii atent la aceste aspecte și să îți corectezi lucrările înainte de a le preda.
  6. Nu te lăsa descurajat de emoții – Este normal să fii emoționat înainte și în timpul examenului, dar nu lăsa aceste emoții să îți afecteze concentrarea și performanța. Încearcă să îți păstrezi calmul și să te concentrezi asupra sarcinii de la îndemână.

Examenul de Bacalaureat reprezintă un moment important în viața tinerilor și necesită o pregătire temeinică și o atitudine pozitivă.

Respectând timpul alocat, învățând notiuni din toate domeniile și fiind atent la ortografie și la gramatică, ai toate șansele să treci cu brio examenul de Bacalaureat și să ai o poartă deschisă către învățământul superior.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Zlatna Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Învățământ-Cultură

Modele de SUBIECTE la Evaluarea Națională din anii trecuți | zlatnainfo.ro

zlatnainfo.ro

Publicat

în

EVALUARE NAŢIONALĂ 2023: Modele de SUBIECTE și BAREME, la română și matematică pentru elevii de clasa a 8-a | zlatnainfo.ro

Evaluarea Națională reprezintă examenul cel mai important pentru absolvenții clasei a VIII-a, el determinând la ce liceu vor urma elevii să își continue studiile, în următorii ani de pregătire.

Programele de examen pentru disciplinele limba şi literatura română, matematică, limba şi literatura română pentru şcolile şi secţiile cu predare în limba maghiară, limba şi literatura maghiară maternă, limba şi literatura germană maternă, limba şi literatura sârbă maternă, limba şi literatura slovacă maternă, limba şi literatura croată maternă, limba şi literatura italiană maternă, limba şi literatura rromani maternă, limba şi literatura ucraineană maternă.

Vezi aici: Modele de SUBIECTE Evaluare Națională 2023

Disciplinele la care se susțin probe pentru Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a sunt:

  • Limba și literatura română
  • Limba și literatura maternă — doar pentru elevii aparținând minorităților naționale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă
  • Matematică

Limba și literatura română are, în cadrul evaluării naționale de la finalul clasei a VIII-a, statut de disciplină obligatorie.

Proba de evaluare de limbă și literatură română se face după două tipuri de conținut, combinate într-o singură foaie de examen, după cum urmează:

Unitățile de conținut care privesc domeniul limba română au în vedere abordarea funcțională și aplicativă a elementelor de construcție a comunicării, cu accent pe identificarea rolului acestora în construirea mesajelor și pe utilizarea lor corectă și adecvată în propria exprimare scrisă. Sarcinile de lucru vizează exerciții de tip analitic (de recunoaștere, de grupare, de motivare, de descriere, de diferențiere) și de tip sintetic (de modificare, de completare, de exemplificare, de construcție), de subliniere a valorilor stilistice și de evidențiere a aspectelor ortografice și de punctuație, în situațiile care impun o asemenea abordare.

Unitățile de conținut ale domeniului lectură prezintă sarcini de lucru care implică cerințe care privesc înțelegerea unui text dat, literar sau nonliterar (identificarea ideilor principale, a unor trăsături generale și particulare ale textului și exprimarea unui punct de vedere asupra acestora etc.), precum și redactarea de către elev a unor compuneri vizând scrierea despre un text literar sau nonliterar (rezumat, caracterizare de personaj, comentarea sumară a unor secvențe, identificarea ideilor principale, exprimarea unui punct de vedere privind ideile sau structurarea textului etc.).

De asemenea, sarcinile de lucru vor avea în vedere evaluarea competențelor de redactare a unor texte argumentative (exprimarea argumentată a unui punct de vedere privind textul studiat sau la prima vedere, motivarea apartenenței la un gen literar sau la o specie literară), reflexive și imaginative (compuneri care presupun exprimarea propriilor sentimente, evidențierea trăsăturilor unui obiect într-o descriere, scurte narațiuni, continuarea logică a unor dialoguri etc.)

În cadrul Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, matematica are statut de disciplină obligatorie. Programa după care se realizează subiectele este cea din Ordinul Ministerului Educației Naționale nr. 4431/29.08.2014.

Competențele generale evaluate de către evaluarea la matematică sunt:

  • Identificarea unor date și relații matematice și corelarea lor în funcție de contextul în care au fost definite;
  • Prelucrarea datelor de tip cantitativ, calitativ, structural, contextual cuprinse în enunțuri matematice;
  • Utilizarea algoritmilor și a conceptelor matematice pentru caracterizarea locală sau globală a unei situații concrete;
  • Exprimarea caracteristicilor matematice cantitative sau calitative ale unei situații concrete și a algoritmilor de prelucrare a acestora;
  • Analizarea și interpretarea caracteristicilor matematice ale unei situații-problemă;
  • Modelarea matematică a unor contexte problematice variate, prin integrarea cunoștințelor din diferite domenii.
  • Elevilor aparținând minorităților naționale care au urmat în limba maternă cursurile disciplinelor la care se susțin probe li se asigură subiectele de matematică atât în limba în care au studiat cât și în limba română.

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Zlatna Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Politică

Știrea ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

Articole Similare

zlatnainfo, stiri zlatna, informatii zlatna