zlatnainfo, stiri zlatna, informatii zlatna

Rămâi conectat

Administrație

Investiție de peste 130.000 lei în achiziția unui ascensor de persoane și a unui lift de serviciu, pentru cladirea în care va funcționa Spitalul orășenesc Zlatna

zlatnainfo.ro

Publicat

în

Primăria orașului Zlatna a lansat astăzi, 23 februarie 2021, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru achiziție și montaj Ascensor persoane și Montcharge ”Reabilitare și modernizare clădire Spital Oraș Zlatna”. Valoarea totală a investiției este de 132,000 lei, fără TVA.

Având în vedere lucrările de reabilitare și modernizare a clădirii spitalului propuse spre a fi executate, în proiectul tehnic s-a prevăzut amplasarea unui lift de serviciu (montcharge) în zona pregătire hrană și servirea mesei și amplasarea unui ascensor în vederea asigurării transportului persoanelor. Liftul de persoane va fi utilizat și pentru transportul pacienților cu targa.

Spitalul Orăşenesc Zlatna a fost închis de Ministerul Sănătăţii în anul 2011, alături de mai multe unităţi medicale din ţară, fiind transformat, ulterior, în centru de permanenţă. Prin reabilitarea şi modernizarea clădirii existente, situată pe strada Horea, nr. 1, se doreşte aducerea spaţiului medical la standardele actuale de funcţionare, conform legislaţiei în vigoare.

Clădirea spitalului a fost construită în anul 1731, având o suprafaţă totală de 843 mp şi forma literei „L”. Construcţia a avut iniţial un regim de înălţime S+ P + E, însă de-a lungul timpului la nivelul subsolului s-au realizat lucrări de umplutură, astfel că în prezent are un regim de înălţime de P + E. Pereţii sunt realizaţi din zidărie de cărămidă plină şi au grosimi cuprinse între 20 şi 100 de centimetri, iar ca liant s-a folosit un mortar de var. Lucrările care vor fi efectuate în cadrul contractului vizează aducerea acestei clădiri la standarde moderne. Spitalul va avea o suprafaţă construită desfăşurată de 1.643,02 mp şi va beneficia de un număr de 10 locuri de parcare, în incinta terenului.

Administrație

Investiție de peste 3 milioane de euro pentru construcția unui Centru Cultural și reabilitarea unei străzi din Zlatna

zlatnainfo.ro

Publicat

în

Cel mai mare proiect european, finanțat în ultimii zece ani la Zlatna prin Programul Operațional Regional 2014-2020, a fost semnat azi la sediul Agenției pentru Dezvoltare Regională CENTRU din Alba Iulia, în prezența președintelui Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel.

Edilul șef al urbei de pe Ampoi, primarul Silviu Ponoran, a subliniat importanța investițiilor pentru creșterea calității vieții cetățenilor, prin construirea Centrului Cultural Multifuncțional și reabilitarea străzii Valea Morilor, iar Simion Crețu, directorul general ADR Centru, a vorbit despre importanța fondurilor europene gestionate de Agenție la nivel regional, prin Programul REGIO.

Cererea de finanțare cu titlul ”Îmbunătățirea calității vieții în orașul Zlatna” se încadrează în Axa Prioritară 13 a Programului Operațional Regional REGIO 2014-2020, unde se alătură celorlalte 17 contracte semnate pe această axă, prin care comunitățile mai mici din Regiunea Centru beneficiază de investiții socio-edilitare în valoare totală de peste 72 milioane euro. Odată cu semnarea acestui proiect, orașul Zlatna beneficiază de proiecte de investiții europene în valoare totală de peste 7,5 milioane euro.

Cererea de finanțare pentru realizarea unui Centru Cultural Multifuncțional în fosta Casă de Cultură a orașului Zlatna și pentru îmbunătățirea infrastructurii de pe strada adiacentă acestui obiectiv are o valoare totală de peste 16,6 milioane lei (peste 3,5 milioane euro), finanțarea fiind acordată prin Prioritatea de investiții 13.1, dedicată sprijinirii regenerării orașelor mici și mijlocii, pentru îmbunătățirea calității vieții populației, cu resurse alocate de Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul REGIO 2014-2020. Edilii din Zlatna estimează că mai mult de 8.000 de oameni vor beneficia direct de această investiție, începând cu decembrie 2023, când lucrările vor fi încheiate.

”Investițiile în domeniul social-edilitar în orașele mici și cu resurse limitate sunt mai mult decât necesare. Fără sprijinul fondurilor europene nu s-ar fi putut realiza aceste investiții, deoarece nici localitățile și nici județul nu dispun de sume atât de mari pentru a acoperi toate nevoile de dezvoltare. Discutam cu partenerii noștri din ADR Centru și putem afirma acum că oamenii din Blaj, Cugir, Ocna Mureș, Teiuș și Zlatna și în curând și cei din Abrud vor beneficia de facilități moderne, pregătite de edili și finanțate prin această Axă Prioritară 13, care în urmă cu 10-12 ani nici nu exista și care oferă fonduri europene pentru comunitățile mai mici. Noi cooperăm foarte bine în județ cu administrațiile care înțeleg să fie performante și să pregătească proiecte pentru dezvoltare, pentru creșterea calității vieții tuturor cetățenilor. Consiliul Județean Alba va sprijin necondiționat toate inițiativele din Țara de Piatră, pentru a crea aici un pol de dezvoltare și pentru a dovedi moților că suntem aproape de nevoile lor”, a declarat domnul Ion Dumitrel, Președintele CJ Alba.

Obiectivul general al proiectului ”Îmbunătățirea calității vieții în orașul Zlatna” îl constituie creșterea condițiilor de trai ale cetățenilor din orașul Zlatna si asigurarea accesului la servicii de calitate, prin construirea unui centru cultural multifuncțional, cât si prin îmbunătățirea infrastructurii urbane locale. Astfel, până în trimestrul IV din anul 2023 va fi construit Centrul Cultural Multifuncțional, va fi reabilitată strada Valea Morilor, pentru îmbunătățirea infrastructurii fizice de bază din imediata vecinătate a Centrului Cultural, va fi reabilitat sistemul de iluminat public în zonă, pentru utilizarea eficientă a resurselor, prin utilizarea corpurilor de iluminat LED, și vor fi amenajate grupuri sanitare publice, pentru persoane cu dizabilități, în vederea adaptarea infrastructurii pentru a fi utilizată și de către persoanele cu nevoi speciale.

”Dacă vă aduceți aminte, la sfârșitul anului trecut vorbeam despre acest proiect și atunci, ca și în ultimii 10-15 ani, am spus și am repetat că vom face tot posibilul să stopăm exodul din această zonă, care poate oferi Regiunii Centru și întregii țări un exemplu în ceea ce privește evoluția sustenabilă. Noi, la Zlatna, am pregătit proiecte în valoare totală de peste 130 milioane euro în ultimii ani și unele sunt finanțate din fonduri europene, altele prin PNDL, cum a fost cazul Liceului ”Corneliu Medrea”, iar pentru altele am utilizat resurse proprii. Vrem să oferim condiții de trai tot mai bune pentru cetățenii din Zlatna. Vom dovedi faptul că și în orașele medii sau mici se utilizează eficient pârghia parteneriatului și rezultatele sunt vizibile pentru comunitate. În plus, avem speranțe foarte mari și încredere că foarte curând vom finanța proiecte de dezvoltare la nivelul întregului areal al Munților Apuseni, prin Asociația Moții Țara de Piatră, ce va implementa un program-pilot în viitoarea perioadă pentru absorbția fondurilor europene. Această Asociație de Dezvoltare are scopul de a dezvolta socio-economic zona Apusenilor, a tuturor localităților din cinci județe: Alba, Arad, Bihor, Cluj și Hunedoara și nu voi face niciun rabat până când demersurilor noastre nu vor avea rezultate concrete în atragerea de Investiții Teritoriale Integrate (ITI) în această zonă”, a declarat domnul Silviu Ponoran, primarul din Zlatna.

Prin Programul Operațional Regional 2014-2020, în orașul Zlatna se vor atrage în total peste 7,5 milioane euro. În acest moment sunt în diferite stadii de execuție proiectele de modernizare a Spitalului din oraș și de transformare a clădirii fostei Primării în centru social, inițiative a căror valoare totală depășește 1,5 milioane euro. La aceste proiecte se adaugă investițiile pentru reabilitarea școlii gimnaziale ”Avram Iancu”, în valoare de aproape 2,5 milioane euro. Orașul Zlatna investește și fonduri publice guvernamentale – peste 14 milioane lei – pentru reabilitarea Liceului ”Corneliu Medrea”, lucrările de modernizare fiind aproape încheiate, în timp ce acum se asigură dotările necesare unui proces didactic de calitate superioară.

La nivel regional sunt în implementare în acest moment 18 proiecte în cadrul Axei Prioritare 13 a Programului REGIO, inclusiv cel din Zlatna, a căror valoare totală este de peste 340 milioane lei, adică mai mult de 72 milioane euro. Șase dintre aceste proiecte sunt din județul Alba – din localitățile, Blaj, Cugir, Ocna Mureș, Teiuș și Zlatna – cu o valoare totală de peste 122 milioane lei (aproximativ 26 milioane euro). La acestea se vor adăuga și alte proiecte, ca urmare a celor încă 20 de cereri de finanțare pe această axă, aflate în proces de selecție și pre-contractare.

”Și acest proiect se adaugă inițiativelor administrației locale din Zlatna, care va atrage pentru comunitatea locală, până în 2023, fonduri REGIO foarte importante pentru dezvoltare. Anii de după 1989 au fost foarte dificili pentru acest oraș, dar acum multe străzi din oraș sunt complet modernizate, construcția spitalului merge bine, iar fosta Primărie devine un centru social modern. Folosind resursele locale și guvernamentale, Zlatna este singurul oraș din județ și printre puținele din țară care a reușit să-și reabiliteze vechiul liceu, la care nu s-au mai făcut reparații de peste 4 decenii. Utilizând judicios fondurile europene pe care le gestionează ADR Centru, edilii sunt degrevați de anumite cheltuieli, putând să investească fondurile locale în alte necesități ale comunității.

Din păcate, anumite zone montane, urbane și rurale, din arealul Apusenilor au rămas în urma altor zone din România și găzduiesc populație relativ săracă și îmbătrânită, iar accesul la serviciile publice, infrastructură, oportunități economice și legăturile la noi piețe sunt reduse. Dar, din fericire, tot de aici, din Zlatna, a pornit inițiativa Investițiilor Teritoriale Integrate, care este legiferată și care credem că va duce la o mai bună valorificare a potențialului natural, cultural, patrimonial din Apuseni. Vom susține inițiativele autoritățile publice locale care merg pe modelul de la Zlatna, în folosul cetățenilor și pentru a asigura o dezvoltare regională sustenabilă”, a declarat domnul Simion Crețu, director general ADR Centru.

Citește mai mult

Administrație

Lucrări de amenajare a Râului Ampoi și a afluenților acestuia precum și a podurilor și podețelor de acces pentru cetățenii din Zlatna

zlatnainfo.ro

Publicat

în

AGENȚIA PENTRU PROTECȚIA MEDIULUI ALBA a dat undă verde pentru lucrări de amenajare a râului Ampoi și a afluenților săi în zona orașului Zlatna, râul Ampoi și afluienții Valea Trâmpoiele, Valea Vâltori, Valea Mică, Valea Galați, Valea Feneș, din județul Alba.

Viiturile repetate de pe râul Ampoi și de pe afluenți au produs inundații, eroziuni puternicea malurilor, modificarea continuă a albiilor cursurilor de apă, distrugerea podurilor și podețelor de acces.

Având în vedere cuantumul pagubelor înregistrate și posibilitatea producerii unor noi pagube, lucrările de amenajare a albiei râului Ampoi și a afluenților săi din zona orașului Zlatna sunt necesare și oportune.

Proiectul prevede: reamenjarea unui număr de 41 poduri și 52 podețe de acces riverani și punerea în siguranță a podurilor RV 3 (Bloria) și RV 4 de pe pârâul Trâmpoiele prin execuția unei apărări de mal.

Podurile și podețele de acces riverani vor fi amplasate în albia minoră a râurilor Ampoi Trâmpoiele, Vâltori, Valea Mică, Galați și Feneș, pe terenuri proprietate astatului în administrarea A.N.A.R.

Toate construcțiile vor avea aceeași soluție construcțivă, diferă doar dimensiunile: infrastructură din beton iar suprastructura alcătuită din grinzi monobloc joantive cu armătură preîntinsă aderentă; racordurile cu terasamentele sunt prevazute cu aripi monolite din beton armat.

În funcție de înălțimea grinzilor prefabricate utilizate cele 41 poduri pot fi grupate în 3 categorii constructive:

  • Poduri cu suprastructura realizată cu grinzi din beton armat monobloc cu secțiunea I având h=0,93m și L=21m: podurile RV1 (Valea Mică) și RV2 (Pătrângeni) pe râul Ampoi aval Zlatna
  • Poduri cu suprastructura realizată cu grinzi din beton armat monobloc cu secțiunea I având h=0,80m și L=16m sau L=18m: Podurile RV1 și RV3 L=16m Râu Ampoi,amonte Zlatna, aval priză și RV2 și RV4 L=18m Râu Ampoi, amonte Zlatna, aval priză
  • Poduri cu suprastructura realizată cu grinzi din beton armat cu secțiunea I având h0,42m și L=6m; 8m; 10m sau 12m: Podurile: RV1÷RV5, RV7÷RV11L= 10m Râul Ampoi, amonte Zlatna amonte priză; RV13 L= 8m Râu Ampoi, amonte Zlatna amonte  priză RV1÷RV7 L= 8m Râu Trâmpoiele; RV1÷RV3 L= 12m Râu Vâltori; RV1÷RV9 L= 6m Valea Mică; RV1÷RV3 L= 10m Râu Galați;RV1÷RV2 L= 10m Râu Feneș.

Pentru accesul riveranilor în propriile gospodării a fost stabilită realizarea unui număr de 52 podețe de acces care se vor executa pe râurile Feneș, Vâltori, Galați și Valea Mică.

Podurile RV3 și RV4 se vor realiza în marginea estică a satului Trâmpoiele, primul pentru a asigura accesul în cartierul Bloria iar al doilea pentru circulația oamenilor, vehicolelor și animalelor în interiorul localității.

Citește mai mult

Administrație

Orașul Zlatna intră în scenariul roșu. Vezi hotărârea CJSU Alba

zlatnainfo.ro

Publicat

în

Luând în dezbatere rata de incidență a cazurilor de COVID–19 pentru perioada 30.11.2020 – 13.12.2020, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba.

În temeiul:

Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;
O.U.G. nr. 192/05.11.2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 55/2020;

H.G. nr. 1065/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 decembrie 2020;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 14.12.2020,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1. (1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Zlatna, Lupșa și Săliștea, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 este de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 15.12.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății;

b) Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;

c) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

d) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc);

e) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

f) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

g) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:
– deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
– deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
– deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
– deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

h) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

i) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

l) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

m) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

n) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

o) instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Art. 2. (1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Sălciua, Șibot și Blaj, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 15.12.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății;

b) Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

c) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

d) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

e) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

f) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

g) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:
– deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
– deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
– deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
– deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

h) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2300 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2300 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

n) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.
(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.
(3)Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Art. 3. La nivelul unităților administrativ-teritoriale Bucium, Daia Română, Horea și Jidvei, unde s-a înregistrat un trend descrescător a ratei de incidență, fiind înregistrate sub 1,5 cazuri de îmbolnăvire cu noul coronavirus SARS-COV-2, la 1000 de locuitori, începând cu data de 15.12.2020, ora 0000, încetează aplicarea măsurilor stabilite pentru diminuarea riscului, prin Hotărârile CJSU Alba, nr. 88 din 08.12.2020, nr. 85 din 04.12.2020, nr. 84 din 03.12.2020, respectiv nr. 88 din 08.12.2020.

Art. 4. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 5. Prezenta Hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, UAT- ului menționat la art. 1, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Citește mai mult

Administrație

Lista consilierilor locali din Zlatna, în mandatul 2020-2024. Vezi cine sunt și ce declaratii de avere au depus

zlatnainfo.ro

Publicat

în

Consiliul Local Zlatna, constituit oficial după validarea mandatelor stabilite în urma alegerilor locale din acest an, este format din 7 reprezentanți ai PNL, 3 de la PSD, 2 de la PNȚCD și câte unul de la Pro România, ALDE și PMP.

Majoritatea dintre aceștia au deja experiență în administrarea orașului, deoarece nu sunt la primul mandat de consilier local. Cine sunt aleșii și ce averi au, puteți citi în rândurile următoare.

Romoşian Valentin (PNL), fost consilier local și în mandatul 2016-2020, va fi viceprimarul orașului în următorii 4 ani. Potrivit declarației de avere, are în proprietate 2 terenuri agricole cu suprafața totală de 1,7 ha, cumpărate în 2015 și 2019, un teren extravilan de 5,5 ha moștenit în 2011, un teren extravilan de 3 ha în arendă din 2013, un teren intravilan de 0,18 ha moștenit în 2016 (fără a fi precizate localitățile în care acestea sunt situate); nu deține apartament sau casă; are 3 autoturisme – Audi A4 (an de fabricație 2003), Nissan Navara (din 2007) și Audi A4 (din 2015). Nu are conturi de economii sau credite, iar veniturile sale din ultimul an au fost: 40.356 de lei ca salariat la Ocolul Silvic Abrud R.A., 10.600 de lei de la APIA pentru lucrări agricole și zootehnice în gospodărie și 8.028 indemnizația de consilier local. La acestea se adaugă veniturile soției sale – 8.000 de lei ca persoană fizică autorizată și 1.600 de lei indemnizația copilului.

Doncuţ Petru Marius (PNL) are o firmă, pe care o și administrează și a mai fost consilier local în ultimii 4 ani. Deține două suprafețe de teren agricol în suprafață totală de 6,36 ha, în satul Vâltori (o parte dobândită prin moștenire, în 2002 și 20015, iar altă parte cumpărată în 2015; o casă măștenită în 2002, în satul Vâltori; două autoturisme – Opel Corsa (an de fabricație 2001) și Opel Frontera (din 1997); două autoutilitare – Dacia (din 2005) și Toyota (din 2007) și o autobasculantă Roman, fabricată în 1984. Nu are conturi de economii sau credite și în ultimul an a avut venituri de 14.000 de lei de la firma pe care o administrează, 7.800 de lei de la APIA (subvenții) și 7.804 lei din indemnizația de consilier local, iar soția sa a încasat 21.381 de lei din salariul de casier-încasator la SC Apa CTTA.

Puiuleţ Adrian (PNL) este inspector de specialitate (Turism), la Consiliul Județean Albas și a mai fost consilier local în mandatul 2016 – 2020. Potrivit declarației de avere, deține un teren intravilan de 593 mp în Zlatna (dobândit prin donație în anul 2020), un teren intravilan de 625 mp în Teiuș (moștenit în 2011), două apartamente în Zlatna (cumpărate în 1994 și 2016), o casă în Zlatna (dobândită prin donație, în 2020), o casă în Teiuș (moștenită în 2011) și nu are mașini, conturi de economii sau credite. În ultimele 12 luni a avut venituri de 44.000 de lei de la CJ Alba și 8.028 lei din indemnizația de consilier local.

Nechifor Petru (PNL) este tehnician silvic, la Ocolul Silvic Alba Iulia și director al AVPS ”Cerbul Carpatin” Zlatna, fost consilier local și în ultimii 4 ani. Are în proprietate un teren agricol de 4,09 ha și o casă, moștenite în 2010 (fără a fi precizată localitatea în care sunt situate) și mai are două autoturisme – Volkswagen (an de fabricație 2001) și Mitsubishi (din 2004). Nu are conturi de economii sau credite, iar veniturile sale din ultimul an au fost de 33.600 de lei din salariul de tehnician silvic, 16.800 de lei din salariul de director al asociației de vânătoare, 5.000 de lei subvenție de la APIA și 8.028 de lei din indemnizația de consilier local, la care se adaugă veniturile soției sale – 18.000 de lei, ca asistent de farmacie.

Bulbucan Vasile Gheorghe (PNL), este angajat la o firmă privată. Deține, potrivit declarației de avere, un teren agricol de 2,5 ha, în Zlatna, moștenit în anul 2000 și un autoturism VW Passat (an de fabricație 2002). În ultimul an a avut venituri de 20.163 de lei din salariu și 3.500 de lei de la APIA, pentru activități agricole, iar soția sa, angajată la o altă firmă, a încasat 28.955 de lei.

Zaharie Vasile (PNL) este pădurar, la ocolul Silvic Abrud. Conform declarației sale de avere, nu are în proprietate  terenuri, apartament sau casă și are două mașini – Audi A4 (an de fabricație 2002) și Volkswagen (din 1998). În ultimul an a avut venituri de 27.240 de lei, din salariul de pădurar, iar soția sa a încasat 18.000 de lei ca salariată la o firmă privată.

• Hang Nicolae (PNL) este angajat al CNAIR. Deține, în Zlatna, un teren intravilan de 2 ha și o casă, moștenite în 1988, un apartament cumpărat în 1999; două autoturisme Opel (ani de fabricație 2005 și 2010). În ultimele 12 luni a avut venituri de 35.549 de lei din salariu, iar soția sa a încasat 16.065, ca salariată la o firmă privată.

Nistor Nicolae Florin (PSD), fost consilier local și în mandatul 2016-2020, are o firmă la care deține funcția de director și a fost seful ARR Alba. Potrivit declarației de avere, deține un teren intravilan de 400 mp în Alba Iulia, cumpărat în 2014 și nu are în proprietate apartament, casa sau mașină. În ultimul an a avut venituri de 25.000 de lei de la ARR Alba, 14.400 de lei ca director la firma sa și 5.906 lei din indemnizația de consilier local, iar soția sa a încasat 31.069 de lei ca șef serviciu calitate, la o firmă privată.

Sătmărean Vasile (PSD) este șef de district la Ocolul Silvic Abrud. Deține, în Zlatna, un teren intravilan de 457 mp (moștenit în 2017) și un apartament (cumpărat în 1991). În ultimul an a avut venituri de 29.860 de lei din salariu, iar soția sa a încasat 48.048 de lei, din salariul de funcționar al Primăriei Zlatna.

Porcar Constantin (PSD) este electrician, pensionar și a mai fost consilier local în ultimii 4 ani. Deține, în satul Trâmpoiele, un teren agricol de 10 ha, un teren forestier de 1 ha și o casă (moștenite în anul 2008), iar în Zlatna are un apartament (cumpărat în 2006). Mai deține două autoturisme – VW Golf (an de fabricație 2012); Dacia logan (din 2005), 2 autoutilitare – Mitsubishi (din 2000); Mercedes (din 2000) și două conturi de economii cu valoare totală de 233.000 de lei. Veniturile sale din ultimul an au fost de 55.000 de lei din salariul de la Electrica Transilvania, 3.200 de lei de la întreprinderea familială, 5.000 de lei din pensie, 6.000 de lei subvenții de la APIA și 7.440 de lei din indemnizația de consilier local, iar soția sa a încasat 9.000 de lei din pensie.

Clonţa Nicolae (PNȚCD) este pensionar și a fost viceprimarul orașului Zlanta în mandatul 2016-2020. Potrivit declarației de avere, deține în satul Valea Mică (Zlatna) două terenuri forestiere în suprafață totală de 3,16 ha, un teren agricol de 8,6 ha, și două terenuri intravilane în suprafață totală de 2.374 mp (toate dobândite prin moștenire, în anii 2004, 2007, 2007 și 2015). Nu are în proprietate apartament sau casă și are două autoturisme – Seat (an de fabricație 2000); Dacia Logan (din 1010) și un tractor (din 1996). De asemenea, mai are un cont de economii în valoare de 40.000 de lei și nu are credite. Veniturile sale din ultimul an au fost de 81.600 de lei din indemnizația de viceprimar, 27.600 din pensie și 14.400 de lei subvenții APIA, iar soția sa a încasat 18.000 de lei ca economist la o firmă privată.

Borza Iosif (PNȚCD) a fost consilier local și în ultimii 4 ani. Deține în satul Trâmpoiele un teren agricol de 5,2 ha și o casă (moștenite în 1993) și are un autoturism Suzuky (an de fabricație 2001). Veniturile sale din ultimul an au fost de 5.000 de lei subvenții APIA și 8.028 lei din indemnizația de consilier local, la care se adaugă veniturile soției sale – 8.000 de lei, din pensie.

Crişan Gheorghe Florin (PRO ROMÂNIA), fost consilier local și în mandatul 2016-2020, deține un teren intravilan de 6615 mp și o casă, cumpărate în 2004 și un teren extravilan de 2.335 mp moștenit în 2014 (fără a fi precizată localitatea în care sunt situate) și două autoturisme – Dacia (an de fabricație 2005); Daewoo (din 2005). În ultimele 12 luni a avut venituri de 1334.538 de lei ca persoană fizică autorizată, 2.661 de lei ca angajat la o firmă privată, 1.164 de lei ca cenzor la altă firmă și 6.687 de lei din indemnizația de consilier local. Soția sa a încasat 13.473 de lei ca angajată la PFA, iar alocația copilului a fost de 1.602 lei.

Demenic Daniel (ALDE) are o firmă privată și a mai fost consilier local în ultimii 4 ani. Deține, în saltul Podul lui Paul (Zlatna) un teren intravilan 1,13 ha (cumpărat în 1999), un teren agricol de 1,60 ha (cumpărat în 2003), o casă construită în 1989, iar în Zlatna a cumpărat, în 2018, o clădire ( fost cămin de nefamiliști și punct termic), un magazin și un alt imobil. Conform declarației de avere, mai are un autoturism Mercedes (an de fabricație 2005), bijuterii în valoare de 40.000 de lei (aflate în proprietatea sa din 1988), acțiuni la firmă în valoare de 3.600 de lei și a împrumutat (în nume personal) firma pe care o deține cu 1.139.174 de lei. Veniturile sale din ultimul an au fost de 21.708 lei din salariul de la propria firmă, 30.000 de lei din zootehnie (creștere și vânzare animale), 50.000 de lei din câștiguri la pariuri sportive, 7.949 de lei din indemnizația de consilier local. Soția sa a încasat 25.000 de lei din vânzarea animalelor și 6.000 de lei din câștiguri la pariuri sportive.

Boca Ioana Adriana (PMP) este medic stomatolog și deține un cabinet particular, în Zlatna. Are în proprietate un teren agricol de 0,1 ha (dobândit prin donație, în 2009), un teren intravilan de 1.500 mp (cumpărat în 2019) și două apartamente (cumpărate în 2015 și 2019) – toate proprietățile având locația neprecizată, în declarația de avere. În ultimul an a avut venituri de 60.000 de lei, din indemnizația de creștere a copilului, iar soțul său a încasat 36.000 de lei, ca inginer, salariat al unei firme private.

Consiliul local Zlatna s-a constituit oficial în 22 octombrie când, în cadrul unei ședințe festive, primarul Silviu Ponoran și reprezentanții partidelor care au întrunit voturile cetățenilor au depus jurământul de credință. Evenimentul s-a desfășurat în prezența unui reprezentant al Prefecturii Alba.

Citește mai mult

Administrație

Primăria Zlatna a atribuit contractul pentru elaborarea documentațiilor tehnice aferente domeniului schiabil din zona Feneș

zlatnainfo.ro

Publicat

în

Un nou pas pentru construcția noului domeniu schiabil din zona Feneș a fost făcut de către Primăria Zlatna care a atribuit contractul pentru elaborarea documentațiilor tehnice aferente.

Instituția a încheiat contractul privind elaborarea documentațiilor tehnice aferente proeictului. Licitația a fost câștigată de SC Canalpin SRL Sânmartin, județul Bihor, pentru valoarea de 266.000 de lei.

Potrivit caietului de sarcini, amenajarea domeniului schiabil se va face în două etape. În prima etapă, cea propusă prin proiect, se vor realiza două pârtii de schi, în lungime de 1,96 km, cu două instalaţii de transport (telescaun şi bandă rulantă), instalaţie de zăpadă artificială cu lac (rezervor pentru apă), clădire anexă şi garaj pentru maşina de bătut zăpada.

În cea de-a doua etapă se urmăreşte extinderea domeniului, prin realizarea a opt pârtii de schi, în lungime de aproximativ 4 km, cu cinci instalaţii de transport pe cablu de tip teleschi şi prelungirea instalaţiei de zăpadă artificială.

Investiţia are rolul de a dezvolta zona, în sensul de a oferii turiştilor o pârtie de schi de categorie medie, deservită de o instalaţie modernă de transport pe cablu.

„Amenajarea domeniului schiabil prezentat va constitui un punct de atracţie pentru locuitorii din regiunea centrală a României. În ceea ce priveşte poziţia în teritoriu, localitatea este favorizată de prezenţa, la o distanţă mai mică de 80 de kilometri, a trei oraşe mari care au fiecare circa 70.000 de locuitori (Alba Iulia, Deva, Hunedoara), oraşe potenţial emitente de importante fluxuri turistice şi alte 13 oraşe mai mici care totalizează împreună circa 357.596 de locuitori, localităţi pentru care domeniul schiabil din Zlatna este cel mai apropiat şi uşor accesibil”, se precizează în caietul de sarcini.

Suprafaţa totală pe care se va realiza proiectul este de 172.755 mp, din care 55.111 mp suprafaţă de pădure (se va scoate definitiv din fondul forestier) şi 117.644 mp fâneaţă.

Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Politică

Știrea ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

Articole Similare